Hírlevél
Visszahívást Kérek



Ajánlatot Kérek

Jelentkezés

Partnereink
image

image

image

image

Családi napközit nyitott a BDO Magyarország

image

A gyed extra januári bevezetése lehetővé teszi az egy évnél idősebb kisgyermeket nevelő anyukák számára, hogy a gyed mellett is újra munkába állhassanak. Ennek azonban komoly feltétele az is, hogy a munkába álló szülő a kisgyermek napközbeni ellátására is megoldást találjon. A bölcsődei férőhelyek bővítése mellett a jövőben erre különösen a munkarendhez igazodó ellátást kínáló munkahelyi családi napközik elterjedése kínálhat megoldást. A BDO a közelmúltban e célra elnyert TÁMOP támogatásból hét, 6 hónap és 3 év közötti életkorú gyermek ellátását biztosító családi napközit alakított ki irodaházában.


Még mindig jelentős a bölcsődehiány

A bölcsődei férőhelyek száma Magyarországon az igényekhez képest továbbra is igen alacsony: 2012-ben 36 635 férőhelyet tartottak nyilván, amelyek kihasználtsága jóval a kapacitások kihasználtsága felett volt. A KSH adatai szerint egyes megyékben (Bács-Kiskun, Győr-Moson-Sopron, Nógrád) a száz bölcsődei helyre beírt gyermekek száma 120 felett alakult. Ennek ellenére évente több ezer fő jelentkezését továbbra is férőhely-hiányra hivatkozva utasítanak vissza.

 

Családi napközi 

A többek között a bölcsődei kapacitáshiány miatti gondokat is enyhíteni hivatott családi napközik száma az utóbbi években jelentős növekedésnek indult: míg 2007-ben csupán 101 ilyen intézmény működött, öt évvel később, 2012-ben számuk már meghaladta az ezret is. Azonban ezeknek jelenleg csupán kevesebb mint egy (!) százaléka működik vállalati és egyéb intézményi fenntartásban. A vállalati családi napközik jelentős előnye, hogy a munkahelyükre visszatérő nők úgy tudják magukhoz közel elhelyezni gyermeküket, hogy e napközik nyitva tartása maximálisan a szülők munkarendjéhez igazodik, maximálisan összehangolva a munka és a gyereknevelés szempontjait.

A vállalati és egyéb intézményi napközbeni kisgyermek-ellátás javítása érdekében a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Új Széchenyi Terv keretében tavaly pályázatot írt ki. A pályázat keretében végül kilenc pályázó kapott támogatást, közülük öt állami fenntartású intézmény (rendelőintézet, főiskola, egyetem), illetve négy vállalat. E vállalatok egyike a BDO volt, amelynek kőbányai irodaházában egy jelenleg hét gyermek ellátását biztosító családi napközit adtak át a napokban. A TÁMOP keretében megítélt támogatással megvalósított intézmény kapacitásait a társaság tervei szerint a jövőben - a munkavállalói igények függvényében - tovább növelhetik.

A BDO Magyarország HR igazgatója, Jamniczky Andrea elmondta, hogy az ötlet abszolút a hazai részleg kezdeményezése, a nemzetközi anyaszervezetnél nem ismert hasonló eljárás. A könyvvizsgálói szakma berkeiben hagyományosan nagyobb arányban dolgoznak a hölgyek mint a férfiak. A BDO személyzete sem kivétel ez alól. A TÁMOP pályázat a cég szempontjából pont a megfelelő időben lett meghirdetve: sok fiatal hölgy dolgozik a vállalat kötelékében és a kisgyermekes anyukák száma is egyre növekedett.

A vállalat egyébként is támogatja a visszatérő kisgyermekes anyukákat, egyrészt az otthonról való munka lehetővé tételével, másrészt a részmunkaidős foglalkoztatással (napi 4 vagy 6 óra, heti 3 nap, stb.). A szakember mindemellett is családbarát munkahelynek írta le a BDO-t, amit a fent leírtak mellett a céges rendezvények gyerekbarát jellege is jól példáz.

Vissza
2014. január 15. @ 10:08:41
Hozzászólások: 0

Új hozzászólás

* Név:

* Szöveg:

* Szó hitelesítés:
Hitelesítéseképpen írd be a képen látható karaktersort a szövegmezőbe.
(Figyelj a kis és nagybetűkre!)

image



* A csillaggal jelölt adatok kitöltése kötelező.
Munkaügyi segédlet
Sajtómegjelenések
Publikációk
Figyelemfelhívás

NAV ellenőrzési irányelvei (2011)

Részletek >>

 

Változik a FEOR jövőre (2011)

 

Részletek >>>

 

OMMF ellenőrzési irányelvei (2010)

Részletek >>>

 

APEH ellenőrzési irányelvei (2010)

külön kiemelve a foglalkoztatásra vonatkozó ellenőrzési területek

Részletek >>

 

Kapcsolat

BDO Magyarország HR Kft.
1103 Budapest, Kőér u. 2/A.
adószám: 14090358-4-42
telefon: 06-1-235-30-10
 
Máriás Attila
vezető munkaügyi tanácsadó
attila.marias@bdo.hu
 
Jamniczky Andrea
HR partner, ügyvezető
andrea.jamniczky@bdo.hu